GEOMEDIA PROFESSIONAL 6: Krok za krokom
Základné pojmy a ich definície: atribút - vlastnost objektu, údaj popisujúci daný objekt. Spojením údaja a jeho významu (napr. "meno vlastníka") vzniká informácia. Napríklad objekt...
Geomedia - cvičenie 2
Farby na mape Otvoríme cvičné prostredie USSampleData. V mapovom okne by sme mali mať zobrazenú mapu USA, na nej štáty, rieky a hlavné diaľnice, tak ako je znázornené na obr. 1. V...
Tvorba DEM (Digital elevation model)
Ako prvé si pripojíme priečinok so súbormy cez modul File/Data Paths (obr.1) a potom pomocou browse si vyhľadáme konkrétnu zložku (priečinok) so súbormy. (obr.2). Teraz je potrebné...
Hypso (výškové) stupne
Vytvorené DEM najprv prefiltrujeme, čím sa upravia nerovnosti povrchu pomocou Analysis/Context operators/FILTER (obr. č.1). V okne zadefinujeme ako input image vytvorené DEM a filter...
Tvorba mapy sklonov
Z vytvoreného digitálneho modelu terénu vygenerujeme mapu sklonov cez modul Analysis/Context operators/SURFACE, pričom ostáva označená prvá možnosť Slope a conversion from unspecified...
Mapa orientácií
Z vytvoreného digitálneho modelu terénu vygenerujeme mapu sklonov cez modul Analysis/Context operators/SURFACE obr. č. 1. Takto vznikne mapa sklonov - obr. č.2. Túto mapu treba...
3D model územia
Ako prvé pomocou modulu Display/STRETCH vytvoríme stretch obrázok z digitálneho modelu terénu obr. č. 1.
Obrázok 1:
Vygeneruje sa obr. podobný obr. č.2.
Obrázok 2:
Teraz cez...
Potencionálny odtok
Potencionálny odtok sa počíta funkciou Analysis/Surface analysis/feature extraction/RUNOFF obr.č.1. Input surface image je digitálny model terénu. Základný potencionálny odtok sa podobá...
Mapa slnečného príkonu
Mapa slnečného príkonu sa robí spojením dvoch rastrov - mapy orientácií reklasifikovanej na 12 kategórií) a sklonov (reklasifikovanej na 7 kategórií) pomocou Analysis/Database...
Vektorizácia rastra
Najprv si vytvoríme prázdny list cez File/New workspace alebo tiež klávesovou skratkou ctrl + n. Pri vektorizácii napr. vrstevníc alebo riek na podkladovom obrázku - tiff postupujeme...